یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

متوسط قیمت مسکن آبان ماه اعلام شد | کاهش ۴ دهم درصدی قیمت‌ها نسبت به ماه قبل

  • کد خبر: ۱۹۷۲۰۲
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
متوسط قیمت مسکن آبان ماه اعلام شد | کاهش ۴ دهم درصدی قیمت‌ها نسبت به ماه قبل
متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران در آبان ۱۴۰۲ به ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با ماه قبل چهار دهم درصد کاهش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بانک مرکزی آخرین تحولات معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه را منتشر کرد. بررسی داده‌های منتشره حاکی از است در مجموع سه‌هزار و ۵۹۳ واحد مسکونی در این ماه معامله شد که واحد‌های مسکونی با پنج سال ساخت متقاضی بیشتری داشتند و ۲۸.۶ درصد معاملات مربوط به واحد‌های مذکور است.

همچنین در آبان ماه تقاضا برای خرید مسکن در منطقه پنج بیشتر از سایر مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بود و ۱۴.۷ درصد معاملات مربوط به این منطقه بود. مناطق ۱۰، ۲ و ۴ نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی بیشترین تقاضا برای خرید و فروش در آبان ماه را به خود اختصاص دادند.

قیمت مسکن در مناطق مختلف چقدر است؟

در آبان امسال متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی برابر ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان است که در مقایسه با آبان سال گذشته ۶۲.۲ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش، منطقه ۳ با ۱۳۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان بالاترین متوسط قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه دارد و در مقابل منطقه ۱۸ با ۳۵ میلیون تومان، کمترین قیمت را در بین مناطق داشته است.

بیشترین تقاضا برای خرید واحد‌های کمتر از ۸۰ متر مربع

بررسی توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده تهران در آبان ماه ۱۴۰۲ گویای این است که تقاضا برای واحد‌های با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع بیشتر از واحد‌های دیگر بود و ۵۵.۸ درصد معاملات را به خود اختصاص داد.

همچنین ۵۴.۸ درصد واحد‌های مسکونی در آبان ماه با قیمتی کمتر از متوسط قیمت (۷۵ میلیون تومان) معامله شده است. مطابق آمار بانک مرکزی ۵۷.۵ درصد از معاملات آبان ماه مربوط به واحد‌های مسکونی با ارزش ۶ میلیارد تومان اختصاص داشته است.

رشد ۲ درصدی اجاره بها در تهران

بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد اجاره مسکن در شهر تهران در آبان نسبت به مهر ماه ۲ درصد و در کل مناطق شهری سه درصد افزایش داشت.

رشد نقطه به نقطه اجاره بها شهر تهران در آبان ماه نسبت به ماه قبل ۵۱.۶ درصد و در کل مناطق شهری ۵۷.۷ درصد است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->